Vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26
Zákaz vstupu Dubanský rybník
27
Zákaz vstupu Dubanský rybník
28
Zákaz vstupu Dubanský rybník
29
Zákaz vstupu Dubanský rybník
1 2 3
4 5 6 7 8
OTEVŘENÍ hospody v ČEPÍ na MDŽ 8. 3. 2024
9
Sběr železa 9. března 24
PÁLENÍ dřeva - sobota 9. 3. od 13:00 hod
Bezpečnostní opatření
10
Bezpečnostní opatření
11
Bezpečnostní opatření
12
Bezpečnostní opatření
13
Bezpečnostní opatření
Informační SMS
14
Bezpečnostní opatření
OÚ - dovolená 14. 3. 24
15 16 17
18 19
Úklidové vozidlo: úterý 19. 3. 2024
20 21 22 23
Ples MŠ Čepí
24
Karneval 24. 3.
25 26
Obecní noviny 25/2024
27
Velikonoce u nás
Svoz odpadů o Velikonocích
28
Velikonoce u nás
POŠTA - ČT 28. 3. ZAVŘENO
Svoz odpadů o Velikonocích
Zelené pivo a tatarák na Zelený čtvrtek
29
Velikonoce u nás
Svoz odpadů o Velikonocích
30
Rybářské závody 30. 3.
Velikonoce u nás
31
Velikonoce u nás
Velikonoční (z)mrskání 31. 3.
Drobečková navigace

Úvod > O Čepí > Aktuality > Kam na výlet - Den otevřených dveří Dopravního podniku Pardubice (so 21. 4.)

Kam na výlet - Den otevřených dveří Dopravního podniku Pardubice (so 21. 4.)



Pojďte s námi oslavit v sobotu 28. dubna 2012, kdy připravujeme tradiční den otevřených dveří.
Pardubické trolejbusy slaví v těchto dnech 60. narozeniny. A jak to tehdy vlastně začalo? V neděli 20. ledna 1952 byl slavnostně zahájen provoz na první pardubické trolejbusové lince, ač na tento den nepřipadalo žádné významné výročí a navíc bylo i nevlídné počasí. Šestice vyzdobených nových modrých trolejbusů Škoda 7Tr se toho dne seřadila na zasněžené Stalinově třídě (dnes třídě Míru). Celé ceremonii přihlížely hloučky lidí na obou chodnících. Čelo prvního vozu stálo u tehdejšího sídla Čedoku, kde také zazněly projevy a poté byla přestřižena páska. Konvoj vozidel se následně vydal do Lázní Bohdanče na náměstí, kde skromná slavnost pokračovala.
Od té doby změnila trolejbusová linka číslo 3 několikrát průběh své trasy, ale vždy spojovala Pardubice a Lázně Bohdaneč přes chemickou průmyslovou oblast.
Provoz na městské lince Jesničánky – staré nádraží – nemocnice byl trvale zahájen až v létě 1953. V roce 1954 následovaly Slovany, později pak Ohrazenice, Pardubičky, Židov, sídliště Dukla a další.
Přestože v životě pardubických trolejbusů nastalo několik údobí, kdy se uvažovalo o jejich zrušení, do dnešních dnů se trolejová síť rozrostla na 30 km dvoustopých tratí a v provozu se k dnešnímu dni vystřídalo celkem 222 trolejbusů osmi základních typů. V pátek 20. ledna 2012 si tedy vzpomeňte, že naše trolejbusy mají kulaté narozeniny.